fredag 26 september 2008

Blommorna. Första bilden, med tips till



Oki! Detta är alltså den första bilden som jag retuscherade i Photoshop SC3. Jag skall även länka till sidorna där tipsen finns som jag tog hjälp utav för att göra denna bild.

Jag tänkte nu att jag skulle försöka visa eller guida er via de länkar som jag använt för att kunna göra denna bild.

Först så gjorde jag bilden svart/vit, sedan så tog jag fram lite av färgen på ena blomman. Hur jag gjorde detta, går att finna på denna länk http://www.youtube.com/watch?v=COjBtg--HrY&feature=related. Hoppas detta funka för er, hör gärna av er annars, så jag kan vara lite tydligare.

Sedan så vinjetterade jag bilden, jag gjorde kanterna lite suddigare. Personligen så tycker jag att detta har en väldigt fin effekt och det är väldigt simpelt att göra. Exakt hu man vinjetterar en bild kan du finna längst ned på sidan som finns på denna länk. http://hannabjorkstedt.blogg.se/category/photoshop-och-foto-tips.html

Hoppas dessa länkar hjälpte er lite lite grann, hör som sagt gärna av er om det är någonting som ni vill att jag förbättrar lr gör tydligare.

Inga kommentarer: