lördag 27 september 2008

Stairs. Min andra bild, med tips

Jaha! Tyckte att det var dags att lägga ut min andra bild som jag har retuscherat. Denna bild har jag valt att kalla för Stairs och den är tagen på Gottland.

Oki Det första jag gjorde med denna bild var att jag skapade en liten gammaldags stil. Hur jag gjorde det kan du se på denna länk http://www.youtube.com/watch?v=soY0IFL9qAY

Det andra jag gjorde var att jag lade på en regn effekt på bilden. Detta är ett jätte bra tips anser jag då man kan spara borsten för att sedan klicka dit lite regn när man vill. Hur detta funkar hittar du här http://www.youtube.com/watch?v=33py-dyHEek

Sedan så förminskade jag bilden (control+ minus tecknet, tror det är anorlundare på Mac ) ganska så mycket. Där efter valde jag den största och mjukaste borsten, förstorade den och sedan så sprayade jag svart vääldigt Låångt utanför bilden. Det bästa är att börja lång utanför bilden för att sedan jobba sig innåt. Detta skapar en liten skuggig effekt (personligen tycker jag att det kanske blev lite väl mycket på min bild).

Hmmm. Hoppas att ni förstod vad jag menade med ovanstående tips, svårt att förklara så här då jag inte vet hur jag skall visa. Är det något som är oklart så får ni mer än gärna fråga så skall jag försöka vara lite tydligare.

Det sista jag gjorde var att jag ändrade lite på ljuset o kontrasten och levels, detta får ni sitta och pula lite mer själva så ni får fram det ljus som ni anser passar eran bild.

Inga kommentarer: