fredag 26 september 2008

Hur allt började!

Jag tänkte att jag skulle berätta lite om hur det kom sig att jag började med photoshop.
Det hela började när jag för hmmm..... X-antal år sedan köpte min första digital kamera, jag gick runt och fotade precis allting och som vanligt så tröttnade jag på det. Jag kände att jag ville göra något mer med mina bilder som jag tagit, så jag började därför att lattja lite med programet som man fick med när man köpte kameran (kommer ej ihåg vad det hette men det var väldigt enkelt och begränsat). Sedan så ville jag utveckla mina kunskaper lite, det var då jag fick nys om Photoshop och detta öppnade en helt ny värld för mig.

Som vanligt så tröttnade jag även på detta och lade ned det hela och det är inta alls längesedan nu som jag börjde att få upp ögonen för detta igen. Jag skaffade Photoshop CS3 och började sedan att pula med detta. Ett av dom bästa tipsen som jag har är att kolla in youtube för där finns det oändligt många tutorials som man kan titta på och lära sig av och det var så det verkligen började för mig.

Viktigt är även att påpeka att jag är Låååånggt ifrån kunnig och skicklig vad gäller PS, så därför är detta ingen blogg där jag är "läraren". Jag ser mig mer som "medlaren" som delar med sig av sina erfarenheter och allt som jag funnit på vägen.

Inga kommentarer: